CLAUS PER A TENIR PENSAMENTS POSITIUS

pensamientos positivos

Tenir pensaments positius té grans avantatges. Ens ajudarà a tenir més èxit en la vida, a viure amb menys estrès i a estar de millor humor

Però avui dia, amb les presses, l’estrès i les responsabilitats, a vegades, és difícil tenir pensaments positius.

Molts donen molta importància a la salut física, a fer esport, però s’obliden de la salut mental o emocional, que és igual d’important, o fins i tot més si cap.

Com no sempre és fàcil aconseguir un estat de positivisme, avui us donarem uns consells fàcils de posar en pràctica perquè trobeu el vostre camí cap a la pau i la felicitat. A més, si tu ets feliç, els del teu voltant també seran feliços perquè, la felicitat és contagiosa!

Per a començar, hem de saber que la felicitat s’aconsegueix en 3 passos: pensar, sentir i actuar.

Els sentiments positius faciliten pensaments i comportaments positius, i aquests faciliten sentiments i pensaments saludables. És com una roda d’hàbits i costums positius que es retroalimenten.

Per a aconseguir l’equilibri entre el que pensem, sentim i fem, hem de posar en pràctica una sèrie d’aspectes. Si ho feu, veureu que us sentireu més relaxats, més feliços i menys estressats.

9 consells per a tenir pensaments positius sempre:

  1. Centra’t en el present: hem de centrar-nos en el moment present, acceptar tot el que ens està passant, ja sigui bo o dolent. Donant la importància que es mereix cada fet que ens passa. Si ens preocupem per coses del passat o coses que puguin passar, tindrem la ment plena de pensaments negatius. Hem de minimitzar les preocupacions i els mitjans.
  2.   Usa llenguatge positiu: en lloc de queixar-nos, hem d’esforçar-nos a buscar paraules boniques i positives, això farà que pensem de forma més positiva.
  3. Visualització positiva: es tracta de visualitzar records o pensaments positius o creatius. Si els visualitzem, serà més fàcil que tinguem pensaments positius. D’aquesta manera tindrem una química més saludable i potenciarem el sistema immunitari.
  4. Acceptar que no tot és perfecte: hi ha situacions i coses imperfectes, que no podem fer res per a canviar-les i que no tot sortirà com ho planegem. D’aquesta manera viurem més relaxats, ens sorprendrem amb els resultats de les coses i tindrem menys frustració.
  5. El riure: hem de procurar riure molt, perquè quant més riem, més activarem el nostre sistema emocional. Disminuirem l’estrès, segregarem endorfines (l’hormona de la felicitat) i reforçarem el nostre sistema immunitari. A més, facilitem l’aparició de la sensació de benestar.

           6.Envolta’t de gent positiva: El positivisme és contagiós, si t’envoltes de gent que                           pensa en positiu, tu també ho faràs, i viceversa. En estar tu més positiu     afavoriràs la creació d’un entorn positiu i faràs més feliç a la gent.

         7.Contribueix amb la comunitat: és una de les millors maneres per a sentir-se    positiu i content amb un mateix. Ajudar als més necessitats, ens fa més feliços.

          8.Escoltar música: la música modifica els nostres ritmes interns creant una experiència emocional. Això sí, perquè l’efecte sigui positiu, hem de percebre-la com una cosa satisfactòria.

         9.Fes exercici físic: fer esport facilita la producció d’hormones que contribueixen en el nostre benestar, per la que immediatament després de practicar-lo, ens sentirem millor. Això no només millora el nostre humor, sinó que també aporta beneficis a llarg termini en la nostra salut.

 

Si ets dels que poses en pràctica tot aquests consells, segur que ets una persona positiva i per tant més feliç.

Si per contra, no poses aquests consells en pràctica, ja saps el que has de fer si vols canviar el teu tipus de pensament.

En WellWo, volem ajudar-te a tenir una vida més saludable i amb menys estrès, tant en l’àmbit familiar, com en l’àmbit laboral.