ALIMENTAR-SE CORRECTAMENT FRENA L’ENVELLIMENT

envejecimiento

Si com molts de nosaltres, estàs buscant quina és la millor fórmula contra l’envelliment, tenim una bona notícia per a tu. Encara que no ho sembli, alimentar-se correctament frena l’envelliment.

La veritat és que el pas del temps afecta a tothom, però a través d’una bona alimentació podem retardar al màxim els seus efectes.

El cos humà funciona com una màquina i els aliments ajuden a que funcioni millor. Quant més sans siguin, millor estarem i durant més temps. Quant menys sans siguin, més ens perjudicaran la salut i envellirem més ràpid.

Els aliments sans aporten nutrients essencials que necessitem per a lluitar contra l’envelliment i perquè funcionem correctament.

El que fan aquests aliments, és frenar l’oxidació de les cèl·lules que és el que causa l’envelliment i certes malalties degeneratives.

Ara que sabem que alimentar-se correctament frena l’envelliment, hem d’identificar quins són els aliments que tenen aquests nutrients essencials i com ens ajuden en aquest propòsit.

A continuació, et donarem alguns d’ells.

 

Descobreix els millors aliments per a frenar l’envelliment:

 

El més important és menjar fruita i verdura de molts colors diferents. D’aquesta manera ens assegurarem que aportem els nutrients essencials que necessita el nostre organisme per a mantenir-se jove. Podem menjar pastanagues, baies, kiwis, tomàquets, cítrics i molts més, quant més variada sigui la nostra dieta, millor!

El bròquil en particular és un dels antioxidants més potents. Té un alt contingut en vitamines C, A, E i en sulforafano. També és ric en minerals (zinc i potassi) i té molta fibra. Es recomana menjar-ho en cru o cuinat al vapor perquè no perdi les seves propietats.

El cacau pur, com més cacau tingui, millor, (un 80% o més de puresa), té un alt contingut en antioxidants, en fibra, vitamina C i en epicatequina. Redueix els efectes negatius dels radicals lliures.

Llavors i fruita seca: l’ideal és consumir-los crus, sense closca i que no estiguin fregits o salats ja que això altera les seves propietats nutricionals. Entre els més beneficiosos trobem les nous, les ametlles, la macadàmia, els cacauets, el blat de moro i les llavors de xia.

Encara que no ho sembli, les espècies també són una bona manera de frenar l’envelliment. Sobretot, la canyella en brut, que no només és un potent antioxidant, sinó que a més és un antifúngic, facilita la digestió, és antimicrobiana i millora la sensibilitat a la insulina, entre altres.

L’all, té antioxidants (alina, quercetina…), també és un antiinflamatori i redueix el colesterol. Això sí, cal consumir-ho en cru, picat o tallat perquè no perdi els seus nutrients.

 

I quines són les millors begudes?

 

Un altre dels perfectes antioxidants és el te verd, té polifenols, que ajuden a cremar greix. Al seu torn, també ajuden a prevenir malalties cardiovasculars.

El vi negre té moltes propietats antioxidants (també conté polifenols), redueix les inflamacions i millora el reg sanguini.

Beure dos litres d’aigua al dia ajuda a netejar el nostre interior i a mantenir una pell jove i tersa.

Ara sabem que alimentar-se correctament frena l’envelliment, però també hem de seguir unes pautes durant la nostra vida quotidiana per a lluitar contra l’oxidació de les cèl·lules. Hem de portar una vida saludable el més relaxada possible, no fumar, usar protector solar quan ens exposem als raigs del sol i fer esport diverses vegades a la setmana.

Si posem en pràctica aquests consells i aportem aquests aliments que us hem esmentat a la nostra dieta diària, notarem com a millora l’aspecte de la nostra pell i ajudarem a retardar al màxim l’envelliment.